Prosta strona WWW – czym jest i czy warto?

Prosta strona WWW – czym jest i czy warto?
Lis 14

Data publikacji: 14.11.2019 r.

Wiele klientów kontaktujący się z naszą firmą prosi o ofertę na realizacji strony internetowej, ale, czym tak właściwie jest prosta strona internetowa?
Osoba nie posiadająca większej wiedzy dotyczącej stron internetowych, sklepów internetowych itp. bierze pod uwagę jedynie prosty stopień rozbudowania swojej przyszłej strony WWW.
W ogólnym zrozumieniu potrzeb naszych klientów, stwierdzamy, że prosta strona internetowa dotyczy w ich opinii realizacji zwykłej strony firmowej z podziałem na poszczególne usługi firmy oraz umożliwieniem kontaktu.

Pojęcie prosta strona internetowa jest niestety pojęciem błędnym. Strona internetowa może być mało rozbudowana lub bardziej rozbudowana.
Przykładem mało rozbudowanej strony web może być firmowa wizytówka, zawierająca wszystkie informacje na temat firmy i jej oferty, zebrane na jednym widoku, który widzi potencjalny klient odwiedzający witrynę.
Tego typu strona nazywa się stroną One-Page.

Strona One-Page – mało rozbudowana strona internetowa w postaci wizytówki, zawierająca maksymalnie 1,2 strony dotyczące prezentacji firmy i jej oferty.

Tego typu strony nie są przyjazne pod względem wyszukiwarek internetowych a mówiąc dokładniej nie są dobrze pozycjonowane. Pozycje w wynikach wyszukiwania takich stron bardzo ciężko jest osiągnąć, gdyż nie posiadają one zazwyczaj potencjału pod względem ilości treści, zakładek i odnośników.
Bardziej rozbudowana strona, sklep internetowy posiada w menu nawigacyjnym odnośniki do poszczególnych zakładek, gdzie możemy przejść do innego widoku strony i dowiedzieć się czegoś więcej. Dzięki tej czynności wzrasta liczba linków na naszej stronie internetowej oraz zasób zdjęć i tekstów.
Wraz ze strukturą podziału na podstrony (zakładki) realizowana jest zakładka Blog/Aktualności w której warto publikować informacje na temat firmy, usług oraz pokrewne nowości zawierające słowa kluczowe naszej firmy. Dzięki temu łatwiej i szybciej osiągniemy wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Koszty realizacji stron mniej i bardziej rozbudowanych są podobne, lecz to jaką drogę wybierzemy zależy od Potrzeb klienta, formy reklamy jaką realizuje oraz jego budżetu. Jeżeli strona WWW ma być jedynie uzupełnieniem naszej firmowej wizytówki/dodatkiem do mapy Google i nic więcej – warto zrealizować stronę typu One-Page. W przeciwnym wypadku standardową opcją jest realizacja bardziej rozbudowanej strony internetowej. Mowa oczywiście o stronach firmowych, a to jaki ma to wpływ i różnicę przy tworzeniu sklepów internetowych, opiszemy w kolejnych artykułach.

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności.