Jak pisać cenne dla wyszukiwarek teksty na stronie firmowej

Jak pisać cenne dla wyszukiwarek teksty na stronie firmowej
Lis 15

Data publikacji: 15.11.2019 r.

Sercem każdej strony internetowej są jej treści. Im bardziej skupimy na nich uwagę, poświęcimy czas nad ujęciem w nich interesujących nas słów kluczowych, tym lepiej wyjdziemy na tym pod względem pozycji w wynikach wyszukiwania.
Przykładem może być wyszukiwarka Google. Jeszcze niedawno, głównym miernikiem pozycji naszej strony była ilość i „moc” (PR) linków przychodzących do naszej strony. W meta tagach umieszczane były wszelkie najważniejsze informacje o każdej zakładce.
Obecnie Google bardziej zwraca uwagę na unikalność tekstów, ich długość oraz zawartość w nich słów kluczowych. Przykładem może być fraza „tworzenie stron internetowych rzeszów” – jak widzimy czytające ten artykuł, zawarty został w nim właśnie klucz, dzięki któremu Google zwróci uwagę naszej witryny pod frazą tworzenia stron WWW w Rzeszowie.
Każdy tekst powinien posiadać odpowiednią ilość zdjęć i ich atrybut „alt” zawierający zazwyczaj tytuł artykułu lub tytuł zdjęcia. Dzięki tej czynności nasza strona będzie możliwa do odnaleziania również za pomocą Google Grafika (w zależności jaki tekst pojawi się w atrybucie „alt”).
Odpowiednia długość tekstu powinna wynosić między 1000 a 2000 znaków. Sam tekst powinien być jak najbardziej unikalny, nie redagowany z innych stron WWW. Warto skupić na tym uwagę (oraz na zawieraniu w nim słów kluczowych naszej strony), gdyż niesie to olbżymie i w pełni darmowe korzyści dla naszej witryny.
Innym aspektem pisania tekstów na stronie jest posiadanie zakładki aktualności/bloga w której możemy publikować teksty z dziedziny tematyki naszej działalności. Perfekcyjny tekst powinien zawierać w sobie jak najmniej powtórzeń słownych – warto korzystać z synonimów.
Dobrą praktyką jest również umieszczanie w treści naszego opisu odnośników do wcześniejszych artykułów. Jeżeli piszemy tekst, w którym została zawarta pewna definicja lub pojęcie, które ma swoje rozwinięcie w innym artykule, warto go podlinkować!

Pisanie tekstów bloga firmowego z pozoru może wydawać się trudne i zabierać dużo czasu. Mimo wszystko jest to inwestycja w pozycje naszej witryny, która może przynieść nieoczekiwanych klientów (darmowa reklama) oraz idealny sposób do podszkolenia się w dziedzinach teoretyczny w których nasza wiedza zawierała braki.

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności.